Andzer Photography

because open eyes matters...

Stock Photography

Stock Photography - Βγάλε λεφτά από τις φωτογραφίες σου.

camera2Ξόδοψες μέχρι στιγμής ένα σκασμό λεφτά να αγοράσεις φωτογραφικό εξοπλισμό, και, όπως εξελίσσεται και τρέχει η τεχνολογία, ίσως είσαι αναγκασμένη να ξοδέψεις κι άλλα πολύ σύντομα. Αλλά η φωτογραφία είναι για σένα μόνο ένα χόμπι, ένα πάθος και μια ευχαρίστηση, δεν έχεις σκοπό να δουλέψεις σαν επαγγελματίας φωτογράφος. Από την άλλη όμως η οικονομική αιμορραγία για το ακριβό χόμπι σου, ειδικά στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, γίνεται ένα πρόβλημα.

 moneyΣου έχω κάποια καλά νέα! Μπορείς, αξιοποιώντας δημιουργικά το πάθος σου να πάρεις πίσω μέρος απ αυτά που ξόδεψες, βγάζοντας κάποια λεφτουδάκια, έως και αρκετά, από τη φωτογραφική σου δραστηριότητα, χωρίς να χρειαστεί να γίνεις επαγγελματίας. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να το πετύχεις αυτό. Ένας απ αυτούς είναι να πουλήσεις φωτογραφίες σου μέσω πρακτορείων Stock Photography. Αν δεν το γνωρίζεις ήδη, υπάρχει μια ολόκληρη διεθνής κοινότητα επαγγελματιών της εικόνας που, εμπλεκόμενοι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο με τα κυκλώματα της διαφήμισης, τις ειδήσεις, τις εκδόσεις, κλπ. Όλοι αυτοί ψωνίζουν τις εικόνες που τους χρειάζονται από τα πρακτορεία Stock Photography.

holidaysΒασικά, το να πουλήσεις τις φωτό σου σε stock μπορεί να είναι τόσο απλό, όσο και το να φωτογραφίζεις τις οικογενειακές διακοπές σου. Αλλά μπορεί να γίνει και τόσο πολύπλοκο και απαιτητικό, όσο το να μισθώνεις μοντέλα, εξοπλισμό, και να στήνεις ιδιαίτερα και απαιτητικά setup.

Τι είναι η Stock Photography

can stockΗ Stock Photography στην ουσία περικλείει σχεδόν ότι είδος φωτογραφίας γνωρίζεις (και ίσως ήδη κάνεις). Αν θέλουμε να συνοψίσουμε την έννοια Stock Photography με έναν ορισμό, θα έλεγα ότι “πρόκειται για μια τεράστια συλλογή φωτογραφιών, τα δικαιώματα χρήσης των οποίων παρέχονται με αμοιβή σε εκδότες, γραφίστες, διευθυντές τέχνης, διαφημιστικές εταιρείες και γενικώς όσους χρησιμοποιούν εικόνες στη δουλειά τους, για χρήση σε βιβλία, περιοδικά, διαφημιστικές καμπάνιες, μπροσούρες και ίσως εκατοντάδες άλλα διαφορετικά μέσα επικοινωνίας, από έντυπες εκδόσεις μέχρι το internet”.

Ένας αγοραστής μπορεί να προμηθευτεί την άδεια να χρησιμοποιεί αυτές τις εικόνες με τρόπο και σε χρόνο που εξαρτάται από την αδειοδότηση που του παραχωρήθηκε. Παρακάτω εξηγούνται οι διαφορετικοί τρόποι χρήσης φωτογραφιών, τα δικαιώματα των οποίων έχουν αγοραστεί από πρακτορεία Stock Photography.

zoomy images logoΒασικά υπάρχουν δύο γενικές κατηγορίες χρήσεως stock φωτογραφιών. Creative και Editorial.

Creative είναι γενικά οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιηθούν σε διαφημιστικές καμπάνιες, και σχεδόν με ότι έχει να κάνει με επιχειρήσεις, από διαφημιστικά έντυπα, μέχρι λίστες προϊόντων.

Editorial είναι οι φωτογραφίες που προορίζεται για γεγονότα, ειδήσεις, ψυχαγωγία, καταγραφή και ντοκιμαντέρ, καθώς και φωτογραφίες αρχείου, εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση και ντοκιμαντέρ.

 

Creative Stock Photography

Η φωτογραφία αυτή είναι συχνά συνθετική - σκηνοθετημένη. Ο φωτογράφος συλλαμβάνει μια ιδέα και σκηνοθετεί μια φωτογράφηση αποκλειστικά γι αυτή.

Μπορεί να είναι ένα σχετικά απλό στήσιμο, όπως μια “νεκρή φύση”, μέχρι κάτι εξαιρετικά πολύπλοκο όπως μια φωτογράφηση lifestyle. Η φωτογραφία lifestyle είναι αυτή τη στιγμή η πιο επικερδής κατηγορία. Φωτογραφίες lifestyle μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν για οτιδήποτε. Ο σκοπός του Creative Stock Photography είναι η προώθηση - πώληση προϊόντων - υπηρεσιών.

Lifestyle Photography

lifestyle1Ο όρος Lifestyle Photography είναι χαλαρός και μπορεί να σημαίνει σχεδόν τα πάντα. Ο κεντρικός στόχος αυτής της φωτογραφίας είναι το να αναδείξει το συγκεκριμένο στυλ μιας μάρκας προϊόντων ή μια στάση ζωής.

lifestyle3Στις φωτογραφίες αυτές συχνά παρουσιάζονται άνθρωποι ή ομάδες ανθρώπων σε στιγμές - καταστάσεις όπου απεικονίζεται – υπονοείται μια (σκηνοθετημένη, αλλά με τρόπο που να μοιάζει φυσική) δράση – στάση ζωής.

Σκέψου για παράδειγμα τις διαφημίσεις που βλέπεις στα κυριακάτικα φύλλα των εφημερίδων. Αν ένας έμπορος εμπορεύεται σπορ ρούχα, ίσως δεις κάποια άτομα να αθλούνται ή να χαλαρώνουν, με σπορ εξοπλισμό, μια μπάλα, ένα μπαστούνι γκολφ κλπ.

lifestyle2Η φωτογραφία lifestyle μπορεί να παρουσιάζει οικογενειακές στιγμές, ιατρικό προσωπικό, εξτρεμ σπορ κλπ. Ουσιαστικά αυτού του τύπου η φωτογράφηση χρησιμοποιεί εικόνες όπου ένας συγκεκριμένος τύπος ανθρώπων – κατάσταση – συμβάν μπορεί να ταυτοποιηθεί με τη χρήση ενός προϊόντος.

tipΣε οποιαδήποτε φωτογράφηση χρησιμοποιείς μοντέλα, θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι έχεις την άδεια χρήσης των φωτογραφιών από τα μοντέλα που παρουσιάζονται στις φωτογραφίες σου. Τα πρακτορεία Stock Photography, στη σύμβαση που υπογράφεις μαζί τους αναφέρουν ρητά ότι δεν αναλαμβάνουν ευθύνη από την πιθανή διεκδίκηση δικαιωμάτων από τα μοντέλα που παρουσιάζονται στις φωτογραφίες που υποβάλλεις για πώληση.

Η διαδικασία για να κάνεις Creative lifestyle photos είναι βασικά η εξής:

ideaΣύλληψη μιας ιδέας. Βασικά εδώ είναι το σημείο που γεννιέται μια ιδέα. Σκέφτεσαι καθημερινές δραστηριότητες ή γεγονότα, όπως:

  • ένα ταξίδι στη θάλασσα,
  • μετακόμιση στο νέο σπίτι,
  • η περιποίηση του κήπου κλπ.

listΛίστα φωτογράφησης. Η ιδέα ξεδιπλώνεται. Σκέψου τι θα μπορούσε να συμβαίνει με την συγκεκριμένη κατάσταση. Για παράδειγμα: Κάποιοι μετακομίζουν σε νέο σπίτι. Τους “βλέπεις” να ξεπακετάρουν κουτιά, να βάφουν τοίχους, να κρεμάνε ράφια κλπ. Ετοιμάζεις μια λίστα φωτογράφησης που περιλαμβάνει τη σειρά από φωτογραφίες, τις γωνίες λήψης, το επιθυμητό βάθος πεδίου και άλλες σημειώσεις.

scheduleΠρογραμματισμός. Βρες ή φτιάξε ένα περιβάλλον, μια σκηνή, μίσθωσε μοντέλα και σχεδίασε πιθανή γκαρνταρόμπα, φόντο, στούντιο, εξοπλισμός, βοηθητικά χέρια, μεταφορά κλπ. Εξασφάλισε άδειες χρήσης.

shooting2Φωτογράφηση. Συζήτησε την ιδέα με τα μοντέλα, τι θέλεις να κάνουν, πως να ποζάρουν, βάλε το φόντο, στήσε το φωτισμό και φωτογράφησε.

editing2Επεξεργασία. Πέτα τις κακές, δούλεψε με αυτές που διάλεξες σαν κατάλληλες.

billΑπολογισμός. Κατέγραψε το κόστος με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια. Κατέγραψε τις καλές και κακές πρακτικές. Τι πήγε καλά, τι πήγε στραβά. Θα σε βοηθήσει πολύ στις επόμενες επιλογές σου. Σύγκρινε το κόστος με τις πωλήσεις σου.

lightsΗ φωτογράφηση lifestyle είναι μια φιλόδοξη προσπάθεια μεγάλου ρίσκου και μπορεί να γίνει πολύ δαπανηρή αν αποφασίσεις να ασχοληθείς ζεστά μαζί της. Φυσικά μπορείς να την απλοποιήσεις αρκετά και να κάνεις μικρότερης έκτασης φωτογραφήσεις, αλλά όσο περισσότερα στυλ και σκηνές έχεις, τόσο πιθανότερο γίνεται το να πουλήσεις τις φωτογραφίες σου. Μια προσπάθεια δεν αρκεί, μάθε από τα λάθη σου.

Φωτογράφηση Προϊόντων – Νεκρή φύση

still life2Παρότι το πιθανότερο είναι οι φωτογραφίες lifestyle να περιέχουν άνθρωπο μέσα τους, δεν χρειάζεσαι αναγκαστικά την παρουσία ανθρώπων για να προβάλεις ένα συγκεκριμένο lifestyle. Συχνά μπορείς, λειτουργώντας αφαιρετικά, να υπονοήσεις - προβάλεις ένα lifestyle χρησιμοποιώντας μια σύνθεση νεκρής φύσης που επικαλείται ένα lifestyle ή μια συμπεριφορά.

still life1Παρότι η φωτογράφηση αυτή είναι προφανώς λιγότερο επικερδής από την lifestyle, είναι πολύ περισσότερο ευχερής στη μεγάλη πλειοψηφία του φωτογραφικού κόσμου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια καλή ιδέα και, ίσως, μερικά καλά φόντα.

Φωτογράφηση Ζώων

animal1Υπάρχουν κάποια λίγα πρακτορεία Stock Photography που δέχονται φωτογραφίες ζώων. Το πιθανότερο είναι να ζητάνε φωτογραφίες με καθαρό φόντο, ώστε οι πελάτες τους να τις χρησιμοποιήσουν με το φόντο που τους βολεύει.

animal2Μια καλή ιδέα όταν φωτογραφίζεις ζώα είναι να κρατάς κάποιο “κέρασμα” στο χέρι, ώστε να έχεις την προσοχή τους. Βοηθάει επίσης να δουλεύεις με ζώα που έχουν λάβει κάποια μορφή εκπαίδευσης.

 

Editorial Stock Photography

Η κατηγορία φωτογραφίας τύπου Editorial Stock χρησιμοποιείται για βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες. Η φωτογραφία αυτή δεν έχει σκοπό να πουλήσει ένα προϊόν, αλλά να παρουσιάσει μια ιστορία ή να δείξει τι συνέβη σε ένα γεγονός. Είναι συχνά επίσης σκηνοθετημένη. Οι κύριες υποκατηγορίες της είναι η φωτογράφηση τεκμηρίωσης, τρεχόντων γεγονότων και διασκέδασης.

Φωτογραφία Τεκμηρίωσης.

documentary2Αποτελείται από πλήθος διαφορετικά αντικείμενα. Θέματα όπως φαγητό, ταξίδια, φύση, άγρια ζωή, επιστήμες, τεχνολογία είναι κάποια παραδείγματα. Αυτές οι φωτογραφίες χρησιμοποιούνται από περιοδικά και εφημερίδες για να υποστηρίξουν θέματα που δεν θεωρούνται ειδήσεις ή τρέχοντα γεγονότα. Σχεδόν οποιαδήποτε φωτογραφία μπορεί να θεωρηθεί σαν φωτογραφία τεκμηρίωσης, λόγω της ευρύτητας των θεμάτων.

Τρέχοντα γεγονότα και διασκέδαση.

eventsΗ φωτογραφία αυτή είναι αυτό που λέει. Πιάνει από γεγονότα που θεωρούνται νέα (πολιτικές ομιλίες, πρεμιέρες, αθλητικές συναντήσεις, κοντσέρτα και άλλα συναφή γεγονότα). Αυτού του τύπου η φωτογραφία μπορεί να γίνει επιτυχία, ή απλά να αγνοηθεί.

events2Για να φωτογραφήσεις μερικά επίσημα ή μεγάλα γεγονότα ίσως χρειάζεσαι ειδική άδεια πρόσβασης, ενώ σε άλλα υποδεέστερα, απλά παρουσιάζεσαι εκεί και φωτογραφίζεις. Παρακολούθησε τον τοπικό τύπο για προγραμματισμένα γεγονότα όπως πρεμιέρες ταινιών, αθλητικές συναντήσεις, πολιτικές καμπάνιες και φιλανθρωπικές δραστηριότητες. Όλες αυτές είναι θαυμάσιες ευκαιρίες για φωτογράφηση τρεχόντων γεγονότων.

Αν στείλεις τέτοιες φωτογραφίες σε πρακτορεία Stock, ίσως ενδιαφερθούν γι αυτές περιοδικά και web sites για σπορ και διασημότητες.

 

Αδειοδότηση Stock Photography

Γενικά υπάρχουν δύο τύποι αδειών χρήσης φωτογραφιών. Η Royalty-Free και η Rights-Managed. Η άδεια χρήσης βασικά σχετίζεται με την χρήση. Ουσιαστικά αυτό είναι ένα θέμα που το χειρίζονται τα πρακτορεία Stock Photography, εκτός αν ο φωτογράφος αντιπροσωπεύει τον εαυτό του.

Τι σημαίνει ακριβώς “αδειοδότηση”? Σημαίνει ότι κρατάς την ιδιοκτησία των φωτογραφιών σου, αλλά εκχωρείς στον αγοραστή το δικαίωμα της χρήσης τους για συγκεκριμένο σκοπό και χρόνο. Οι τιμές εξαρτάται από κάποιους παράγοντες που περιγράφονται παρακάτω:

Royalty - Free

RFΊσως είναι ο πιο φτηνός τρόπος να αποκτήσει κάποιος μια φωτογραφία. Royalty-Free δεν σημαίνει ότι ο αγοραστής τη χρησιμοποιεί όπως θέλει. Σημαίνει ότι κάποιος αγοράζει μια φορά το δικαίωμα χρήσης και μπορεί να τη χρησιμοποιήσει κατά βούληση χωρίς να χρειαστεί να καταβάλει άλλο ποσόν.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της εμπορίας αυτών των φωτογραφιών είναι ότι ο αγοραστής πληρώνει ανάλογα με το μέγεθος της φωτογραφίας. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλει να τη χρησιμοποιήσει σε ένα blog με ανάλυση 72 dpi, τότε είναι πραγματικά πολύ φτηνή, ενώ δεν χρειάζεται να την ξαναγοράσει για να τη χρησιμοποιήσει σε 1000 blog.

Ένα από τα μειονεκτήματα (τουλάχιστον για τον αγοραστή) είναι ότι τα δικαιώματα χρήσης αυτής της φωτογραφίας πωλούνται χωρίς “αποκλειστικότητα”. Δηλαδή ο πωλητής μπορεί να παρέχει τα ίδια δικαιώματα και στον ανταγωνισμό.

Από την πλευρά του πωλητή, αυτή η αδειοδότηση έχει ενδιαφέρον αποτέλεσμα γιατί πολλές μικρής άξιας πωλήσεις μπορούν να φέρουν αθροιστικά μεγαλύτερο αποτέλεσμα από το αν πουλιόταν μια φορά σε έναν αγοραστή με ψηλότερη τιμή και αποκλειστικότητα.

Rights – Managed

RMΓενικά, η αδειοδότηση σε τέτοιες φωτογραφίες στοιχίζει περισσότερο από ότι οι Royalty Free. Η τιμή σχετίζεται με ορισμένους παράγοντες όπως οι παρακάτω (μπορεί να υπάρχουν και άλλοι).

Χρήση. Που θα χρησιμοποιηθεί η φωτογραφία. Διαφήμιση προϊόντος, δημόσια εικόνα μιας εταιρείας, τύπος, εφημερίδα, κλπ. Όσο ευρύτερη η χρήση, τόσο πιο επικερδής η πώληση.

Μέγεθος. Όσο μεγαλύτερο το μέγεθος, τόσο μεγαλύτερη η τιμή.

Τιράζ. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός αντιτύπων, τόσο μεγαλύτερη η τιμή.

Διάρκεια. Όσο μεγαλύτερη η διάρκεια χρήσης, τόσο μεγαλύτερη η τιμή.

Γεωγραφική κάλυψη. Όσο μεγαλύτερη, αυξάνει την τιμή. Άλλη τιμή σε εθνικό επίπεδο, άλλη τιμή για τον τοπικό τύπο μιας κωμόπολης.

Αποκλειστικότητα. Η Rights-Manage dαδειοδότηση δεν σημαίνει αναγκαστικά αποκλειστικότητα. Συνήθως υπάρχει μια εγγύηση προς τον αγοραστή ότι δεν θα δοθεί σε ανταγωνιστή για τον ίδιο σκοπό, ή στην ίδια γεωγραφική περιοχή, αν και όλα αυτά καθορίζονται τελικά από το συμβόλαιο που θα υπογραφεί. Αποκλειστικότητα σημαίνει πάντα ψηλότερη τιμή.

Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που καθορίζουν την τιμή, όπως:

  • Ο αριθμός των φωτογραφιών που αγοράζει κάποιος,
  • πόσες φωτογραφίες έχει αγοράσει στο παρελθόν
  • τάσεις της αγοράς και σχέση τιμής με άλλα προϊόντα – υπηρεσίες

 

Μπαίνοντας στο παιχνίδι

Αν τα παραπάνω σ ενδιαφέρουν, τότε τίθεται το εύλογο ερώτημα:

Και τι πρέπει να κάνω, που πρέπει να πάω για όλα αυτά?”

Φυσικά δεν είναι και τόσο απλό, όσο το να στείλεις τις φωτό σου σε ένα οποιοδήποτε site, αν και ίσως είναι ένας τρόπος να το πετύχεις. Γιατί μπορείς φυσικά να κάνεις το δικό σου site, να αναρτήσεις τις φωτογραφίες σου και να περιμένεις να έρθει κάποιος πελάτης να τις ζητήσει. Αλλά κάτι τέτοιο είναι περίπου σαν να ψάχνεις ψύλλο στ' άχυρα. Γιατί θα σου λείπει το marketing!!

getty logoΚάποτε το Stock Photography ήταν μια προσοδοφόρα επιχείρηση με πολλά πρακτορεία που αντιπροσώπευαν ένα μικρό αριθμό επιτυχημένων φωτογράφων. Μετά την επέλαση της ψηφιακής τεχνολογίας όμως, και την δυνατότητα που έχει σήμερα ο καθένας να αγοράζει μια επαγγελματικού επιπέδου d-SLR, η βιομηχανία αυτή άλλαξε πρόσωπο. Μετά τη δεκαετία του 90, με την εξάπλωση της ψηφιακής τεχνολογίας και την είσοδο του internet στη ζωή μας, τα μεγάλα πρακτορεία άρχισαν να εξαγοράζουν – απορροφούν σταδιακά τις μικρότερες εταιρείες, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δύο και στη συνέχεια τρεις κολοσσοί:

corbis logosipa logoΑυτές οι εταιρείες διαχειρίζονται το marketing και διαπραγματεύονται τις τιμές των φωτογραφιών σου, ενώ εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αφιερωθείς αποκλειστικά στη δημιουργία φωτογραφιών. Φυσικά αυτό έχει το κόστος του. Πρώτον, τις τιμές των φωτογραφιών σου τις κανονίζουν τα πρακτορεία. Δεύτερον, το πρακτορείο παίρνει το (σεβαστό) μερίδιό του, 50% ή και παραπάνω. Φυσικά, η δημόσια προβολή που σου προσφέρει ίσως τελικά να αξίζει αυτόν τον κόπο.

depositphotos logoΤα μικρότερα πρακτορεία πώλησης φωτογραφιών κρατάνε ακόμα μεγαλύτερη προμήθεια από τις φωτογραφίες σου, της τάξεως του 60-80%.

Η καλύτερη κατάσταση είναι να κλείσεις μια συμφωνία με έναν από τους κολοσσούς αυτής της βιομηχανίας. Από εκεί είναι που αγοράζουν τα μεγάλα περιοδικά και εφημερίδες. Είναι πολύ απλό να κάνεις μια αίτηση συνεργασίας, όμως πρέπει να έχεις ένα μεγάλο και βαρύ portfolio, και συχνά πολλά χρόνια εμπειρίας πίσω σου. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι δεν έχεις καμία πιθανότητα να αντιπροσωπευτείς απ αυτούς, αλλά προφανώς είναι καλύτερα να ξεκινήσεις από χαμηλά. Υπάρχει ένας αριθμός πρακτορείων, γνωστών σαν μικρο-πρακτορεία. Αυτά τα πρακτορεία είναι συχνά θυγατρικές των κολοσσών, και είναι κατάλληλες για να “βάλεις πόδι” μέσα στην δουλειά.

Η διαφορά των μικρο-πρακτορείων από τα μεγάλα είναι ότι απευθύνονται κυρίως στο internet. Δέχονται μικρά portfolio ακόμα και από ερασιτέχνες και πουλάνε σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.

Τα μικρο-πρακτορεία δουλεύουν με πολλές μικρές επιχειρήσεις και μεμονωμένους χρήστες που δεν θέλουν να δώσουν πολλά χρήματα για τις φωτογραφίες που τους χρειάζονται, ούτε ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την αποκλειστικότητα τους. Θέλουν απλά καλές εικόνες σε χαμηλές τιμές.

Αρκετά από τα μικρο-πρακτορεία δεν δέχονται όλους τους φωτογράφους που υποβάλλουν. Θα κάνουν έλεγχο της δουλειάς που υποβάλεις πριν σε δεχτούν, όμως δεν απαιτούν να έχεις ένα τεράστιο portfolio.

Ακολουθεί μια λίστα με τα πιο γνωστά μικρο-πρακτορεία:

istockphoto logoiStockphoto. Ένα από τα μεγαλύτερα μικρο-πρακτορεία, με περισσότερα από 5 εκατομμύρια φωτό προς πώληση. Αγοράστηκε από τη Getty το 2006. Πρέπει να στείλεις τρεις δειγματικές εικόνες σου και να περάσεις ένα μικρό κουιζ πριν σου επιτραπεί να ανεβάσεις φωτογραφίες σου για πώληση.

shutterstock logoShutterstock. Ακόμα ένα μεγάλο μικρο-πρακτορείο με περισσότερες από 8 εκατομμύρια εικόνες προς πώληση. Πληρώνει με σταθερή τιμή, 25 cents($)ανά εικόνα, με προσαύξηση κατά 5 cents όταν ξεπεράσεις σε πωλήσεις τα 500 $. Πρέπει να συμπληρώσεις ένα ερωτηματολόγιο πριν σου επιτραπεί να ανεβάσεις φωτογραφίες. Όλες οι φωτογραφίες ελέγχονται πριν αναρτηθούν επίσημα στο site.

fotolia logoFotolia. Αυτό το μικρο-πρακτορείο λειτουργεί λίγο διαφορετικά από τα άλλα. Πληρώνει 50% και επιτρέπει στον φωτογράφο να καθορίσει την τιμή. Για να ανεβάσεις φωτό πρέπει να γίνεις πρώτα μέλος.

alamy logoAlamy.

 

 

shootingΛοιπόν τι περιμένεις? Βγες έξω και ξεκίνα να φωτογραφίζεις. Μπορείς να στείλεις σχεδόν οτιδήποτε φωτογραφία. Έτσι, όταν φωτογραφίζεις, είτε είσαι σε διακοπές, ή απλά βγήκες βόλτα για φωτογράφηση, έχε στο μυαλό σου τις φωτογραφίες Stock. Ποτέ δεν ξέρεις. Ίσως αύριο να παρατήσεις τη δουλειά σου και να βγάζεις τα προς το ζειν αποκλειστικά από τη Stock Photography.

 

 

Πηγές:

Wikipedia

Denis Thomas, Digital Field Guide.

Getty Images

Corbis Images

iStockPhoto

Shutterstock

Fotolia

Alamy